10 zdrowych nawyków, które warto wprowadzić od zaraz

 

  1. Woda z sokiem z cytryny ze szczyptą różowej soli (kłodawskiej lub himalajskiej). Zacznij dzień popijając dużą szklaną letniej wody z cytryną i solą (opcjonalnie) – Twój organizm potrzebuje nawodnienia po nocnej suszy. Warto ten nawyk kontynuować w ciągu całego dnia. Pij wodę ok. 30 min przed posiłkiem, w ten sposób utrzymasz swoja krew rzadką co ułatwi dostarczanie składników odżywczych do komórek. UWAGA: Nigdy nie pij w trakcie posiłku i bezpośrednio po nim. Taki zabieg rozrzedza soki żołądkowe znacznie pogarszając procesy trawienne. Optymalny odstęp czasu po posiłku to około  dwie godziny, w zależności od tego czy był to posiłek ciężkostrawny czy też lekkostrawny.

 

  1. Kochaj siebie. Codziennie rano spójrz w lustro i pochwal siebie. Powiedz sobie jak pięknie i przystojnie dziś wyglądasz. Pomyśl: codziennie wyglądam zjawiskowo, ale dzisiaj to już przesadziłem/przesadziłam! Bądź wdzięczny za to co masz, doceń życie w zdrowiu, urodzie, w bezpiecznym domu, z kochającą rodziną, dobra pracą. Sam znajdź powody wdzięczności. Pamiętaj, że im bardziej doceniasz co masz tym więcej dobrego przyciągasz.

 

  1. Spaceruj. Latem, jesienią, zimą i wiosną. Najlepiej rano lub wieczorem po kolacji. To fantastycznie pomoże Ci dotlenić mózg, zwłaszcza jeśli codziennie po osiem godzin przesiadujesz w pomieszczeniu zamkniętym. Spacer także poprawia trawienie, orzeźwia organizm, oczyszcza umysł.

        4.  Szczotkuj skórę przed kąpielą. Zacznij od dołu, szczotkuj najpierw stopy i nogi w kierunku serca,     następnie pośladki, brzuch, klatkę piersiową, szyję, ramiona plecy i twarz. Ten nawyk pomaga w detoksykacji, poprawia krążenie, wzmacnia i odmładza skórę. Szczotka powinna być wykonana z naturalnego włosia.

        5. Pamiętaj o warzywach. Jedz co najmniej dwie porcje dziennie samych surowych warzyw, najlepiej sezonowych, krajowych. Nie chodzi o surówkę do obiadu albo pomidorka w kanapce czy zupkę ale  o skomponowanie przynajmniej dwóch posiłków dziennie składających się z samych niegotowanych warzyw. Mogą być one w postaci sałatki czy surówki lub zwyczajnie umytych i pokrojonych kawałków zapakowanych na przykład w szklany lunchbox do pracy. Zainteresuj się przy okazji gęstością odżywczą swojego posiłku w skali ANDI.

  1. Ćwiczenia fizyczne. Oprócz spaceru są oczywiście inne formy ruchu. Rzecz w tym by ćwiczyć zdrowo, a warunek jest jeden: nie przekroczyć 50% swoich możliwości. Jak to rozpoznać? Jeśli wykonując ćwiczenia przestaniesz oddychać nosem i zaczniesz buzią to oznacza, że przestawiłeś się na tryb oddychania adrenalinowego, innymi słowy organizm zaczął zużywać swoje podstawowe zasoby energetyczne i zużywać tlen komórkowy. Zatem obojętne czy biegasz, uprawiasz gimnastykę czy tańczysz zumbę, pamiętaj aby dostosować intensywność do możliwości swojego organizmu. Dobrym pomysłem jest też joga lub poranna gimnastyka tybetańska.


  1. Medytacja. Istnieje bardzo wiele odmian medytacji, ale tak naprawdę cel jest ten sam – wyciszyć umysł. To nic trudnego. Jeśli obce Ci są tajniki medytacji jako takiej, spróbuj najprostszej:  medytacji świadomego oddychania. Zwyczajnie usiądź wygodnie, wyprostuj plecy i zamknij oczy, skup uwagę na końcu swojego nosa lub klatce piersiowej i oddychaj świadomie (naturalnie), wszelkie myśli pojawiające się w trakcie medytacji obserwuj, nie skupiaj na nich jednak uwagi lecz pozwól im odpłynąć koncentrując się ponownie na oddychaniu. Czas trwania to 15 minut, ale możesz zaczynać od 5 minut i stopniowo go wydłużać.  Najlepiej wprowadzić ten nawyk dwa razy dziennie (rano i wieczorem) przed posiłkami. Więcej o technikach medytacji znajdziesz TUTAJ.

 

  1. Nie jedz i nie pij niczego (poza wodą) po wieczornej higienie jamy ustnej. Pamiętaj, że każdy kęs zjedzony tuż przed snem pozostaje na zębach i w nocy podczas snu tworzą się idealne warunki do rozwoju bakterii. Wiec jeśli chcesz się cieszyć pięknym uzębieniem, dbaj o siebie nie tylko dobrą dietą, ale także higieną.

 

  1. Śpij by się wyspać. Aby być zdrowym trzeba się wysypiać. Zacznij chodzić spać miedzy 21:00 a 22:00, a przekonasz się, że poprawi się Twoja jakość snu. Bardzo ważne jest aby nigdy nie zasypiać z pełnym żołądkiem. Sen ma służyć wypoczynkowi całego ciała, a zatem również narządom układu pokarmowego. Gdy zasypiasz niedługo po posiłku, Twój organizm wykonuje pracę zamiast regeneracji, w efekcie czego rano budzisz się zmęczony, a to nie jest normalne. Przy okazji zadbaj także o swoją szyszynkę bo to ona wydziela potrzebne hormony.

 

  1. Zrezygnuj z oglądania telewizji. Niestety nawet pozornie wesołe programy rozrywkowe nie najlepiej wpływają na Twój umysł bowiem uwaga skupia się na tym czego tak naprawdę nie ma. We wszystkim co oglądasz towarzyszą Ci emocje, oddajesz energię temu co nieistotne. Przeżywasz nieswoje życie. Żyj tu i teraz koncentrując się na żywym otoczeniu, w którym egzystujesz. Nie zaśmiecaj umysłu, zwłaszcza kiedy po ciężkim dniu pracy wracasz do domu by odpocząć – Twój umysł także powinien się wyciszyć. Uwierz, on nie potrzebuje dodatkowych bodźców.

 

Pamiętaj o prostych zasadach zachowania zdrowia.

Zdrowa, naturalna dieta bogata w składniki odżywcze, odpowiednie dotlenienie i nawodnienie komórek, prawidłowy głęboki sen i optymalne zmniejszanie stresu. Ważne są także ćwiczenia fizyczne, higiena oraz regularna detoksykacja. Dbaj o ciało i o ducha w równym stopniu.

 Żyj świadomie!

 

WSPARCIE BLOGA TUTAJ

Przeczytaj także o tym jak możesz wspierać odporność TUTAJ

O tym jak zmodyfikować dietę by służyła zdrowiu przeczytasz TUTAJ

Dodaj komentarz