Odporność na zawołanie

Chciałabym wspomóc Was dziś nieco w budowaniu odporności, bo wiem, jak ważne dla wszystkich jest bycie w zdrowiu, dobrej kondycji. Dzisiaj jak nigdy przedtem nie możemy pozwolić sobie na chorowanie ponieważ to bardzo komplikuje nam życie, patrząc na to z perspektywy wzorowego pracownika i rodzica. Nie ważne co by się nie działo do pracy trzeba pójść, dzieci ogarnąć i odwieźć do szkoły, przedszkola i samemu nie zawalić żadnych zobowiązań. A przecież nie jesteśmy robotami!

 

Zanim przejdę to opisania czynników budujących odporność, posłużę się definicją, która ukaże czym ona w istocie jest. Superodporność najlepiej można zdefiniować jako układ odpornościowy ciała, który pracuje, wykorzystując pełnię swoich możliwości – pisze Fuhrman. Odpowiednie surowce i czynniki odżywcze mogą podwoić lub potroić ochronne możliwości układu odpornościowego. Jeśli nauczysz się zaspokajać potrzeby każdej komórki, wówczas ochrona ciała nabędzie cech superbohatera.

Z powyższego nasuwa się prosty wniosek, że budowanie odporności to dostarczanie wszystkiego czego potrzebują komórki organizmu. Na potrzeby każdego ludzkiego organizmu składają się: składniki odżywcze, probiotyki, woda, tlen, energia oraz harmonia (radość, miłość, wdzięczność, empatia).

Organizm jest niszczony poprzez trucizny, toksyny, głównie z pożywienia, ale nie tylko,  odwodnienie, niedotlenienie, brak energii oraz stres.

Spróbuję w kilku punktach wymienić jak najwięcej  czynników budujących odporność. Poniższe zalecenia dotyczą również dzieci.

1. Dieta

Celowo piszę o diecie w pierwszej kolejności bo jedzenie jest nieodłączną częścią naszego życia. Jemy nie tylko aby zaspokoić głód, lecz bardzo często z innych powodów, takich jak na przykład przyjemność, rozrywka, nagroda, okazja, ochota czy stres.

Aby wzmocnić organizm, trzeba dostarczyć mu składników odżywczych, których najwięcej jest w nieprzetworzonej żywności pochodzenia roślinnego (warzywa, owoce, grzyby, nasiona, orzechy oraz fermenty). Poczytaj o gęstości odżywczej pokarmów TUTAJ. Wystrzegaj się wysoko przetworzonych produktów, chemicznych dodatków, cukru, słodzików, mięsa przemysłowego, nabiału, wyrobów z białej mąki i sklepowych napojów wszelkiego rodzaju. Do picia proponuję Ci głównie wodę (niebutelkowaną), a także herbatki na bazie ziół czy świeżo wyciskane soki z warzyw i owoców.

                                                                                            www.pixabay.com

Odporności nie wzmacniają:  żadne produkty farmaceutyczne (lizaczki, cukiereczki, syropki, tabletki, szczepionki itp.), rosół, mleko z miodem, nalewki, syropki domowej roboty z toną cukru i pasteryzowane.

2. Nawadnianie

Do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki potrzebna jest woda, dużo wody. Dobrze nawodniony organizm łatwiej pozbywa się toksyn. Jeśli boli cię głowa, wypij naraz kilka szklanek wody bo najprawdopodobniej jesteś odwodniony.

3. Dotlenianie

Czyli prawidłowe oddychanie (wypróbuj kilka technik zdrowego, świadomego oddychania i stosuj taką, która odpowiada ci najbardziej). Praktykuj zawsze wtedy gdy masz okazję by wyjść z domu/pracy czy choćby wychylić się przez okno, by zaczerpnąć świeżego powietrza.

4. Spacer i ruch na świeżym powietrzu

Dopilnuj, aby wychodzić na spacery również w okresie jesienno- zimowym. Hartowanie organizmu niezwykle sprzyja zdrowiu.

                                                                                   www.pixabay.com

5. Słońce

Mamy go dość mało w naszej strefie klimatycznej i dlatego tym bardziej watro doceniać każdy promyk, zwłaszcza gdy mija lato i przez kolejne najmniej pół roku mamy na zewnątrz szarówkę. Jeśli tylko masz taką możliwość to gdy tylko wyjrzy słonko – wyjdź na zewnątrz, zwróć twarz w jego stronę, oddychaj głęboko, zanurz się w jego cieple i świetle. Twoja szyszynka ci za to podziękuje 😉

W tym miejscu również wypada wspomnieć  o konieczności suplementacji witaminy D przez cały rok z wyjątkiem lata (pod warunkiem, że masz częste okazje do przebywania na słońcu).

6. Gimnastyka

Wybierz najodpowiedniejsze dla siebie formy ruchu i wpisz je na stałe w swój tygodniowy grafik. Jest w czym wybierać. Warto przypomnieć, że wszelkie aktywności fizyczne przestają sprzyjać zdrowiu gdy nadmiernie obciążają nasz organizm. Mierz siły na zamiary i ćwicz z umiarem.


7. Higiena

Tak! Mycie rąk powinno być sprawą pierwszorzędną zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Poza domem dotykamy klamek, uchwytów, wózków  i koszyków sklepowych, pieniędzy itp. Po powrocie powinniśmy niezwłocznie umyć ręce, a także przed każdym posiłkiem – to są podstawy unikania groźnych bakterii i pasożytów. Jeśli lubisz przekąsić coś w pracy przy komputerze to wiedz, że klawiatura i myszka, a także telefon są skupiskiem zarazków i umycie dłoni powinno stać się dla Was nawykiem.  Dokładnym myciu muszą być również poddawane warzywa i owoce, które spożywamy ze skórką. W tym celu należałoby zastosować płukanie ich w roztworze sody i w roztworze z octu aby zmyć z powierzchni owocu pestycydy i inne szkodliwe opryski. Na rynku pojawiły się w sprzedaży specjalne płyny przeznaczone do tych celów, jeśli masz mniej czasu, skorzystaj z tej opcji.

                                                                                      www.pixabay.com

8. Odrobaczanie

Przynajmniej 1-2 razy w roku powinieneś odrobaczyć się wraz z pozostałymi domownikami. Są kuracje farmakologiczne w postaci tabletek bez recepty. Ja jednak zachęcam Was do sięgnięcia po naturalne sposoby. Jest ich całe mnóstwo w zależności od preferencji smakowych:  piołun, goździki z siemieniem lnianym,  ziemia okrzemkowa, pestki dyni (świeże), czarny orzech, oregano i wiele innych. Pasożyty są przyczyną wielu chorób, w tym chorób przewlekłych, niszczą narządy wewnętrzne i zatruwają organizm (swoimi odchodami).

9. Sen

Dorosły człowiek powinien spać ok. 6-8 godzin na dobę. Ważna jest jednak jakość snu: zasypianie z pełnym żołądkiem, po spożyciu alkoholu, w stresie czy o zbyt późnej porze sprawia, że organizm nie zregeneruje się w pełni, nie nabierze potrzebnej energii. By cieszyć się dobrym zdrowiem zadbaj o prawidłowy, głęboki sen. Przede wszystkim sypialnia powinna być porządnie wywietrzona (jeszcze lepiej jest spać przy otwartym oknie), a w niej rośliny oddające w nocy tlen takie jak np. sansewieria, skrzydłowiat czy aloes, które  oczyszczają i nawilżają powietrze wewnątrz. Śpij nago. Niech stanie się dla Was nawykiem kładzenie się przed 22:00. Usypianie o tej porze zdecydowanie sprzyja głębokiemu snu ponieważ jest to czas  zgodny z naszym zegarem biologicznym.  Niedosypianie jest częstą przyczyną zaburzeń psychicznych i fizycznych, zdecydowanie zmniejsza naszą wydajność i powoduje napięcia, stres i agresję. Obciążony i niewypoczęty organizm ma automatycznie obniżoną odporność.

                                                                                       www.pixabay.com

10. Detoksykacja

Regularne odtruwanie organizmu to podstawa zdrowia. Pomogą okresowe głodówki, chlorella, spirulina, magnez, pokrzywa, czystek i inne. Wspaniałym sposobem jest też ssanie oleju (przeważnie kokosowego) czy szczotkowanie skóry całego ciała przed kąpielą. O zdrowotnych kąpielach pisałam TUTAJ.

11. Unikanie stresu

Niestety stres bardzo mocno osłabia nasz organizm dlatego powinieneś zwolnić i zastanowić się co możesz dla siebie zrobić, z czego rezygnować, jakie techniki zmniejszania stresu wprowadzić, jakich ludzi czy sytuacji unikać. Jako, że jest to sprawa bardzo indywidualna, nie mogę napisać Ci żadnych gotowych rozwiązań bo po prostu każdy jest inny i żyje w innym otoczeniu. Być może pomocna okaże się medytacja, toteż zachęcam Cię do spróbowania. Możesz popracować nad sobą i poszukać wyciszenia, odprężenia, miłych wrażeń. Alkohol czy inne używki, telewizja, gry, toksyczne towarzystwo z pewnością nie jest dobrym wyjściem, a jedynie pogłębia beznadziejną sytuację. Czasami czynnikiem stresu nie są żadne okoliczności zewnętrzne, ale to właśnie w Tobie siedzi przyczyna, a dokładniej w Twoich myślach, przekonaniachw Twoim nastawieniu do świata. Nie warto jednak nakręcać  się i martwić czymkolwiek na zapas – szkoda zdrowia – zmień myślenie i  myśl pozytywnie. Nie bez przyczyny mówi się, że pozytywni ludzie są zdrowsi!

Warto także przyjrzeć się swojej pracy: czy ją lubisz? czy daje Ci satysfakcję? czy chciałbyś robić coś o czym zawsze marzyłeś, ale wciąż z tego rezygnujesz? Poczytaj o ANTYKARIERZE !

12. Dobry nastrój

Tak naprawdę jesteś wszystkim o czym myślisz. Postaraj się aby Twoje myśli były pełne życzliwości, radości, miłości i wdzięczności – to bardzo podnosi wibracje sprawiając, że życie staje się łatwiejsze. Nastrój jest tak Twój ubiór – określa Cię. W dobrym nastroju, niczym wspaniałym stroju  i Ty sam czujesz się lepiej, odświętniej i ludzie odbierają Cię lepiej. A wraz z tym wszystko wokół staje się łagodniejsze i milsze w odbiorze. Wysokie wibracje bardzo podnoszą odporność ponieważ cały Twój organizm staje się zrelaksowany i współpracuje z Twoimi myślami. Spróbuj !

 

WSPARCIE BLOGA TUTAJ

 

Wszystko zależy od Ciebie, także Twoja odporność…

Zobacz także artykuł na temat zdrowia: UWAGA na film “What the health” – jego treść może poważnie zmienić twój dotychczasowy światopogląd, a także uratować twoje zdrowie !

Jeśli myślisz o zmianie diety na zdrowszą, dowiesz się więcej z poniższych artykułów:

  1. Skala ANDI – liczy się jakość a nie ilość
  2. Wyrzucamy śmieci – czyli co wyrzucić, a nie co dodać by odzyskać zdrowie
  3. 10 powodów, dla których warto zrezygnować z jedzenia mięsa

 

1 thought on “Odporność na zawołanie”

  1. Pingback: Jaga - misja pobudka

Dodaj komentarz