Pięć podstawowych zasad profilaktyki raka u kobiet

Kochana dziewczyno, kobieto, córko, matko, babciu, żono, kochanko, bogini. Przedstawiam Ci informację w pigułce o tym, jak na co dzień w prosty sposób, w rutynowych czynnościach poprawić jakość zdrowia i zredukować ryzyko zachorowań na raka.

 Wiem, że przeważnie nie masz czasu, jesteś zabiegana i wszystko jest na Twojej głowie, więc ceniąc Twój czas i życząc Ci jak najlepiej, przekazuję następujące porady:

 

                                                      www.pixabay.com

 

  1. Dieta – bogata w składniki odżywcze pochodzenia roślinnego, unikanie produktów przetworzonych, pełną chemii, wszelką szkodliwą dla zdrowia żywność. Nie jedz śmieci. Listę śmieci masz TUTAJ.

 

  1. Bezpieczna kuchnia – garnki wykonane z aluminium, teflonowe, z nieprzywierającą powłoką, folia aluminiowa, plastikowe naczynia (z BPA), mikrofalówka muszą być zastąpione bezpiecznymi odpowiednikami.

 

  1. Pielęgnacja – wszelkie kosmetyki komercyjne, powszechnie dostępne w drogeriach zawierające rakotwórcze związki (SLSy, PEGi, parabeny, aluminium itp.) powinny zniknąć  z Twoich  półek, w szczególności dezodoranty. Lakiery do paznokci i szminki również warto wziąć pod lupę. Możesz robić niektóre kosmetyki sama używając bezpiecznych, naturalnych składników lub zaopatrzyć się w bezpieczne kosmetyki bez chemii, na bazie ziół.


  1. Podpaski, tampony i wkładki – są bardziej szkodliwe niż myślisz, tampony dodatkowo blokują naturalne oczyszczanie podczas menstruacji. Nie! Nie musisz nosić pieluch tetrowych, spokojnie! Poczytaj o kubeczkach menstruacyjnych lub zaopatrz się w ekologiczne podpaski.

 

  1. Staniki – blokują swobodny przepływ limfy, która odprowadza wszelkie zanieczyszczenia z organizmu. Uciskając przewody limfatyczne, biustonosze sprzyjają gromadzeniu się limfy w okolicach piersi i pod pachami, w pobliżu węzłów chłonnych tworząc zatory. Nie mówię, żeby całkowicie z nich zrezygnować, ale po powrocie do domu, możesz uwolnić  swoje piersi, włożyć  bawełnianą bluzkę i pozwolić  im odetchnąć. Postaraj się ograniczać noszenie biustonoszy do minimum.

 

Nie zapomnij także o relaksie. Rób sobie od czasu do czasu małe niespodzianki, kochaj siebie, kochaj swoje ciało, troszcz się o nie. Ruch, masaże, sauna, kąpiel, sen, joga, medytacja to tylko niektóre uciechy, którym warto poddawać swoje, zbyt często napięte i zestresowane ciało, by służyło Ci  jak najlepiej.

 

Jeśli chciałabyś zgłębić wiedzę na temat zdrowia, a jest to pierwszy artykuł, który czytasz na mojej stronie, zachęcam Cię do lektury pozostałych wpisów, które znajdziesz w zakładce „dla ciała”. O raku pisałam także TUTAJ.

 

Jaga

WSPARCIE BLOGA TUTAJ

Dodaj komentarz